Obsługa klienta

Dział Obsługi Klienta
Skuteczność działu obsługi klienta to często efekt udanej współpracy całego zespołu, która, jeżeli przebiega bez zakłóceń, kreuje pozytywny wizerunek firmy na zewnątrz. 

Zbudowanie spójnego zespołu to jednak nie przypadek a praca wymagająca konsekwencji i różnorodnych działań.Szkolenia outdoor są jednym ze sposobów, w jaki można grupę pracowników przekształcić w zgrany jednolity zespół. Oprócz tego, wspierają działania pracowników działu obsługi klienta w następujących obszarach:
Rozwój kompetencji umożliwiających sprawną obsługę klienta
Jakie cechy powinien posiadać pracownik działu obsługi klienta? Empatię, cierpliwość, elastyczność, uważność na klienta, ale też umiejętności słuchania, komunikacji oraz perswazji. Problem w tym, że umiejętności tych nie da się nauczyć z książek. Trzeba je nabyć albo w wyniku doświadczeń życiowych albo poprzez odpowiednie ćwiczenia. Realizowanie zadań w terenie dostarcza wielu okazji do przećwiczenia ich w praktyce.

Komunikacja przez improwizację
Nie chodzi tu jednak o umiejętność opowiadania dowcipów, ale o umiejętność odpowiedniego reagowania na zaistniałe sytuacje. Tego, co powie klient nie da się w pełni przewidzieć, trzeba jednak na to zareagować w sposób profesjonalny. Większość z zadań proponowanych klientom podczas szkoleń outdoor wykorzystuje elementy improwizacji jako jedno z narzędzi skutecznej komunikacji, co pozwala pracownikom tę umiejętność rozwinąć.

Pro klienckie nastawienie
Dobra obsługa klienta to oprócz kompetencji także właściwe podejście do klienta. Takie podejście jest możliwe w sytuacji, gdy pracownicy są pozytywnie nastawieni do swojej pracy oraz mają odpowiednie narzędzia, by reagować w trudnych sytuacjach. Podczas szkoleń outdoor pracownicy często muszą mierzyć się z nieprzewidzialnymi okolicznościami oraz realizować zdania, które z pozoru są niemożliwe do wykonania. Pozwala to na rozwinięcie umiejętności odpowiedniego reagowania w obliczu zmian, przy odpowiednim nastawieniu.

Dodatkowe informacje uzyskają Państwo pisząc do nas na adres:
biuro@grow.edu.pl lub dzwoniąc pod numerem tel.: ( + 48) 56 656 72 00. Zapraszamy również do skorzystania z formularza kontaktowego na stronie http://grow.edu.pl/kontakt.html